مطالب جالب با لینک منبع

درج مطالب جالب با لینک منبع

مطالب جالب با لینک منبع

درج مطالب جالب با لینک منبع

مورد کاوی : واردات کالا از کشور آلمان و ترخیص کالای وارداتی و نقش ترخیص کار در ترخیص سریع

[caption id="attachment_3231" align="aligncenter" width="800"]مورد کاوی واردات کالا از کشور آلمان و ترخیص کالای وارداتی و نقش ترخیص کار در ترخیص سریع مورد کاوی واردات کالا از کشور آلمان و ترخیص کالای وارداتی و نقش ترخیص کار در ترخیص سریع[/caption]

مورد کاوی : واردات کالا از کشور آلمان و ترخیص کالای وارداتی و نقش ترخیص کار در ترخیص سریع

الف) مفروضات مساله واردات کالا از آلمان و ترخیص کالا از گمرگ

1.کالایی با مشخصات پیش فاکتور به شرح:

  • لوازم برقی اتومبیل با کد ۸۵۱۱۸۰۹۰
  • به ارزش ۱۰/۰۰۰ S به صورت CIP تهران  ( CIP » Carriage Insurance Paid To ، طبق شرایط Incoterms اصطلاح CIP (معادل CTF) در مواقعی که کالا تنها با کشتی حمل نمی شود، بلکه به صورت حمل مرکب به مقصد بارنامه ارسال می گردد، استناد می شود.)
  • ۵/۰۰۰ قطعه
  • وزن خالص ۱۰۰۰kg
  • کشور مبدأ آلمان
  •  کشور صادرکننده امارات متحده عربی

۲. مشخصات اوراق ثبت سفارش :

  •  لوازم برقی تعرفه ۸۵۱۱۸۰۹۰
  • تعداد و وزن طبق پیش فاکتور
  •  ارزش ۱۰/۰۰۰ $ به صورت CIP تهران

٣. بارنامه: (برای دو صندوق با ظرف ۷۴۰۰kg، خالص ۷۰۰۰kg)

  •  صادره از دبی به مقصد تهران (از طریق بندر عباس)

۴.گواهی مبدأ صادره از دبی (کشور سازنده آلمان)

۵. اظهارنامه در تاریخ ۹۳/۴/۰۰۰ تسلیم و کالا با همین مشخصات اظهار می شود:

  • کد کالا ۸۵۱۱۸۰۹۰
  • ارزش ۱۰/۰۰۰ $
  • کرایه حمل ۱۴۰۰ $
  • وزن خالص ۷۴۰۰kg
  •  نرخ حقوق ورودی ۲۰ درصد

۶. در فرآیند تشریفات و بررسی اسناد معلوم می گردد، در ستون مربوط به ارزش کالا در پیش فاکتور و فاکتور که در اصل ۱۰۰/۰۰۰ $ درج شده بود، با حک و اصلاح عدد، به ۱۰/۰۰۰ $ تغییر داده شده است که عین وضعیت اولیه و تغییر یافته آن به ترتیب شرح زیر است:

۱۰۰/۰۰۰$

۱۰/۰۰۰$

حک و اصلاح به خوبی و به آسانی قابل تشخیص است.

۷.کالا به صورت بدون انتقال ارز اجازه ورود داده شده است.

۸. در ارزش گذاری کالا طبق سوابق همان ۱۰/۰۰۰ $ تایید می شود.

9.گمرک با استناد به مندرجات بند «پ» ماده ۲ «قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» مصوب ۱۳۹۲/۱۰/۳ مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اقدام به تنظیم صورت مجلس قاچاق می نماید:
«پ: اظهار کالا به گمرک با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی»

ب) مطلوب است:

1. درستی یا نادرستی نظر گمرک دایر به «قاچاق»

٢. در صورت مطرح شدن پرونده در دادگاه ذی صلاح چه حکمی صادر خواهد شد.

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست
شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

ج) حل مسئله واردات کالا از کشور آلمان و ترخیص کالای وارداتی از گمرک و نقش ترخیص کار در ترخیص سریع

ج)۱
با توجه به مفروضات مسئله، مستندات گمرک مخصوصا مدلول بند «پ» ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مندرج در بند و بالا نخست در مورد اسنادی که جعلی بودن آنها موجب قاچاق می شود، تحلیلی داریم به شرح زیر:
در بند «پ» موصوف به اسنادی که در ضمن اظهار کالا به گمرک ارائه می شود، اشاره دارد.
این اسناد کدامند؟
اشخاصی که با گمرک سروکار دارند، می دانند برای اظهار کالا معمولا چه اسنادی مورد نیاز است، اسنادی که فرآیند تشریفات گمرکی را تا مرحله خروج کالا از نظارت گمرک ( ترخیص کالا )و در اختیار گرفتن کالا به وسیله صاحب آن تشکیل می دهد.

ماده ۵۸ آیین نامه اجرایی قانون گمرک مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۶ بیشتر مصادیق اسناد را نام می برد.

ماده ۵۸: اصل اسنادی که باید به اظهارنامه کالای ورودی ضمیمه شود، عبارتند از:

الف) اسناد خرید، محل (یا تصویر تصدیق شده سند حمل ...)، ترخیصیه ، قبض انبار ، مجوزها و گواهی های لازم، اسناد بانکی (در صورتی که از طریق نظام بانکی وارد شده باشد)، گواهی مبدأ، صورت عدل بندی ... وکالت نامه رسمی و کارت کارگزاری معتبر...)
حال باید دید در مورد این مسئله کدام یک از اسناد خرید، حمل، ترخیصیه ، قبض انبار، مجوزها و گواهی ها ... مورد نظر گمرک بوده که آن را مجعول و به عنوان مستند و متکای ادعای قاچاق دانسته است.

همانطور که در بند ۶ مفروضات نقل گردیده، پیش فاکتور و فاکتور دستکاری شده و رقم ۱۰۰/۰۰۰ $ نشان داده اند. البته به وضوح دست بردن در ارقام قابل رویت است.

حال به ماده ۱۵ قانون ۱۳۹۰ گمرک در خصوص ارزش گذاری کالای ورودی توجه کنیم که در مورد سیاهه خرید (فاکتور) چگونه تعیین تکلیف می نماید:

"ماده ۱۵: هرگاه از طرف صاحب کالا سیاهه خرید به گمرک تسلیم نشده باشد با ارزش مندرج در اسناد تسلیمی صاحب کالا به استناد دلایل و مدارک قابل قبول مورد پذیرش گمرک نباشد، ارزش کالا بر مبنای یکی از روش های ذیل تعیین می شود:

  • ...
  • ..."

نکات مهم
.. گمرک برای تعیین ارزش کالا و اطمینان از درستی یا نادرستی آنچه اظهار می شود، طبق معیارهای ذیل ماده ۱۵ قانون گمرک عمل می کند، از این رو سند خرید چه درست یا غلط یا جعلی یا حک و اصلاح شده، مانع کار گمرک در ارزش گذاری نمی شود.
۲. ممکن است به سفارش خریدار، ارزش کالایی را برای اظهار و درج در اظهارنامه تا ۱۰ درصد ارزش واقعی معاملاتی فاکتور کرده باشند، ولی گمرک در فرآیند تشریفات برای ارزش گذاری کالا، سوابق و مستندات دیگری را که طبق معیارهای ذیل ماده ۱۵ قانون گمرک ملاک عمل قرار میدهد و به اظهارکننده برای اصلاح اظهارنامه و پرداخت مابه التفاوت و جریمه اعلام می نماید.
٣. اسناد خریدی که جعلی، حک و اصلاح شده یا با ارزش بسیار نازل و نامتناسب به اظهارنامه تسلیمی پیوست و بر همان اساس حقوق ورودی و عوارض محاسبه شده باشد در قانون گمرک صرفة جنبه تخلف گمرکی دارد که با پرداخت مابه التفاوت و جریمه، صدور پروانه گمرکی از این لحاظ بلامانع است.
۴. اسنادی مثل اوراق ثبت سفارش ، گواهی بهداشت مبدأ، گواهی استاندارد از مصادیق بند «ب» ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۳۹۲ است. در مورد سایر اسناد حسب مورد ممکن است به عنوان مستند قاچاق مطرح شوند.

جمع بندی:

اسنادی که در ارتباط با:
• ارزش کالا
• شماره تعرفه یا کد ۸ رقمی کالا

باشند، بدون اینکه انتظار داشت که گمرک بدون قید و شرط ناگریز از پذیرش آنها باشد، خواه درست یا غلط (عمدا یا سهوا) از مصادیق اسناد جعلی موضوع بند «ب» ماده ۲ قانون مذکور نمی باشد.

نکات مهم:
1. در بسیاری از موارد، در جریان تشریفات گمرکی ممکن است شماره تعرفه ای که به موجب آن ثبت سفارش شده است (بر اساس پیش فاکتور یا فاکتور)، پذیرفته نشود و آن را اصلاح کنند. بنابراین بحث قاچاق هم هرگز جز مواردی که در شقوق ذیل ماده ۱۱۳ قانون گمرک پیش بینی شده است، در این خصوص پیش نمی آید.

۲. اسناد خرید و سایر اسنادی که معرف ارزش کالا هستند، برای گمرک وقتی اهمیت دارد که طبق معیارهای ذیل ماده ۱۵ قانون بوده باشد، در غیر این صورت، گمرک رأسا تعیین ارزش میکند و این اسناد نقشی ندارند.

٣. از مصادیق بند «ب» ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یعنی اسنادی که جعل آنها ممکن است موجب قاچاق شود، شاید بتوان به گواهی های بهداشت مبدأ و گواهی استاندارد اشاره داشت.

۴.گواهی مبدأ اگردرارتباط با ترجیحات تعرفه ای یا شرایط ورود از مبدأ خاص باشد که به این وسیله حقوق ورودی با اعمال تخفیف با کالا به اعتبار مبدأ معینی امکان ورود پیدا میکند یا مواجه با ممنوعیت می گردد، می تواند از مصادیق موضوع بند «پ» موصوف باشد.

۵. قبض انبار یا ترخیصیه مجعول راجع به ذی نفع این اسناد یا کمیت محموله، هرچند مشمول پیگرد قانونی (مثلا تصاحب مال غیر، سرقت و...) است و اصولا در این صورت کالا را نباید قاچاق محسوب نمود، بلکه به صاحب اصلی آن بازگردانده می شود، ممکن است به اشتباه مصداق بند «ب» ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز قرار گیرد.

۶. اسنادی مثل فهرست بسته بندی که در ماده ۵۸ آیین نامه اجرایی قانون گمرک تحت عنوان (صورت عدل بندی) نقل شده است، به هیچ وجه در ردیف اسناد مجعول بند «ب» مذکور قرار نمی گیرد.

ج)۲. رأی یا حکمی که ممکن است از سوی دادگاه صالحه در خصوص واردات کالا از کشور آلمان و ترخیص آن از گمرک صادر شود

مرجع قضائی قطعا پس از تحلیل انواع اسناد و گواهی هایی که در هنگام اظهار کالا به گمرک ارائه می شود و نقش هرکدام از این اسناد در رابطه با:

  •  حقوق ورودی و عوارض کالا
  • رعایت ممنوعیت ها و محدودیت هایی که به اعتبار مبدأ (کشور مبدأ یا کشور محل صدور کالا) برقرار می شود. 
  • ایمنی کالا از لحاظ مصرف کنندگان، محیط زیست و ملاحظات ایمنی دیگر 
  • ترجیحات تعرفه ای 
  • مجوزهای قانونی برای ورود کالا 
  • و ...

که بعضا ممکن است با ارجاع به کارشناس رسمی یا خبره صورت گرفته باشد، اقدام به صدور رأی می نماید (رأی به قاچاق بودن یا قاچاق نبودن عمل انجام شده).

نکات مهم
1. در این مسئله اسناد خرید حک و اصلاح شده (مخدوش یا مجعول)، در احراز حقوق ورودی و عوارض به طور صحیح که مبتنی بر ارزش گذاری گمرک خواهد بود، نه آنچه الزاما صاحب کالا از روی این اسناد مخدوش در اظهارنامه نوشته است، دارای نقش و جایگاهی از نوع اسناد مجعول یا مخدوش موضوع بند «پ» نمی باشد.

2. به طور کلی هر سندی در رابطه با ارزش که به وسیله صاحب کالا یا نماینده قانونی او به گمرک ارائه شود، گمرک وقتی آن را به عنوان مبنا واساس ارزش گذاری می پذیرد و تایید می کند که با معیارهای ارزش گذاری به شرح مندرج در ذیل ماده ۱۵ قانون گمرک درستی آن را مهر تایید گذاشته باشد، در غیر این صورت آن سند را نادیده میگیرد و ارزش گذاری مستقل از ارزش مندرج در اسناد به اعتبار معیارهای قانون موصوف (ذیل ماده ۱۵ قانون گمرک) صورت میگیرد.

3. مدلول معیارهای ارزش گذاری در گمرک (ذیل ماده ۱۵ قانون گمرک) به شرح زیر هستند:

  •  سوابق ترخیص کالای مثل یا مشابه از همان کشور مبدأ به شرط همزمانی
  • قیمت فروش همان کالا در بازار داخلی با اعمال تعدیلات لازم 
  • ارزش محاسباتی بر مبنای عوامل متشکله 
  • بر مبنای مدارک و اطلاعات موجود (فهرست های صادراتی از کشور مبدأیا منابعی که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند و اطلاعاتی که از طریق رایزنان بازرگانی یا گمرکی که ممکن است در کشور مبدأ تهیه و در دستور کار گمرک قرار گرفته باشد).

جمع بندی:
با این توصیف احتمال صدور رأی برائت دور از انتظار نمی باشد.

حل المسائل گمرکی (کتاب دوم)

حل المسائل گمرکی (کتاب دوم)

گواهی مبدأ ( Certificate- of - origin ) صادره از اتاق بازرگانی کشور می صدور کالا (آلمان) به مقصد ایران «کشور مبدأ» را «ایران» نام برده است. د. در ارزیابی از کالای ورودی، نظریه کارشناسی در دو نوبت کالا را تولید جمهوری ترکمنستان و جمهوری آذربایجان دانسته اند (هر چند از لحاظ تعداد»، «متراژ»، «طرح»، «رج» و حتی وزن با فهرست کالای صادراتی که در پروانه های مربوط به گمرک ارائه شده است، مطابقت دارند). ۶. با توجه به تشخیص کارشناسی، گمرک اظهارنامه و اظهار را با بند «خ» ماده ۱۱۳ قانون گمرک منطبق دانسته و اقدام به تنظیم صورت مجلس قاچاق نموده است.


ب) مطلوب است:
1. تحلیل درستی یا نادرستی نظر گمرک در انطباق با بند «خ» ماده ۱۱۳ قانون گمرک ٢. در صورت تحقق قاچاق از نظر گمرک و طرح پرونده به مرجع قضائی از لحاظ کارشناسی چه اظهارنظر یا اظهارنظرهایی ممکن است به عمل آید. ٣. رأی مرجع قضائی چگونه خواهد بود.
ج) حل مسئله
حل این مسئله با توجه به گزینه های زیر است: ج) 1. کارشناسان فرش در دو نوبت، برای توجیه نظریه خود، همسایگی ترکمنستان ایران و آذربایجان ایران با جمهوری ترکمنستان و آذربایجان را در قرابت طرح
. این مسئله را با فرض اینکه در سال ۱۳۹۳ اتفاق افتاده است، حل میکنیم. یعنی : گمرک مصوب ۱۳۹۰ و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۳۹۲
حل می کنیم. یعنی با قانون

الف) مفروضات
١. شرکت «الف» برای ترخیص یک محموله فرش دستباف که قبلا از کشور صادر شده بود، اظهارنامه تحت عنوان کالای ورودی از مبدأ آلمان (کالای صادراتی که عینة بازگشت داده شده) به گمرک تسلیم می نماید. | ٢. در اظهارنامه تسلیمی کد کالا به درستی درج شده است، ولی نرخ حقوق ورودی با توجه به معافیت کالای صادراتی برگشتی (عین بازگشت داده شده)، منظور نمی شود و در نتیجه هیچ وجهی پرداخت نمی شود (جز هزینه های گمرکی). ٣. اسناد مربوط به صدور فرشهای اظهار شده (پروانه های صادراتی که با مشخصات فرش های برگشتی مطابقت دارد از سوی واردکننده ارائه گردیده است.
.. الف) بند «ش» ماده ۱۱۹ قانون گمرک راجع به معافیت از حقوق ورودی اش: کالای صادراتی که به هر علت عینة بازگشت داده شود با رعایت مقررات ماده ۶۵ این قانون ب) مفاد ماده ۶۵ قانون گمرک: | ماده ۶۵: ترخیص کالای صدور قطعی که بدون استفاده به کشور بازگشت داده میشود منوط به ارائه اسناد صدور مربوطه و حسب مورد گواهی های قرنطینه ای و بهداشتی و ایمنی و بازپرداخت وجوه دریافتی و اعاده امتیازات استفاده شده و جوایز صادراتی بابت صدور کالا است.) ج) مفاد بند «خ» ماده ۱۱۳ قانون گمرک در بیان مصادیق قاچاق
خ: کالا با استفاده از شمول معافیت با تسلیم اظهارنامه خلاف یا اسناد غیرواقعی و با ارائه مجوزهای جعلی به گمرک اظهار شود.»

حل المسائل گمرکی (کتاب دوم)

۴. در نظریه کارشناسان فرش، به مشابهت طرح و بافت در دو سوی مرز ایران با جمهوری ترکمنستان و جمهوری آذربایجان تصریح شده : که این امر دلالت دارد براینکه تشخیص و تمیز فرش های دو اقلیم ایرانی با کشورهای همسایه کار آسانی نیست و با این حال فرش ها را علی رغم تطبیق مشخصات با پروانه های صادراتی و همچنین وجود گواهی مبدأ صادره از آلمان، متعلق به دو کشور همسایه دانسته اند.
۵. اظهارنامه تسلیمی که بر اساس همین اسناد (گواهی مبدأ)، و تنظیم خلاف
شده است، نمی توان آن را مشمول عنوان «اظهارنامه مندرج در بند «خ» ماده ۱۱۳ قانون گمرک دانست.
جمع بندی:
۱. با توجه به نکات مهمی که اشاره شد، کالای وارده از شمول بند «خ» ماده ۱۱۳ قانون گمرک خارج است. ۲. چنانچه اصالت گواهی مبدأ مورد تردید گمرک است، می تواند گواهی شده آن را که به وسیله کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در محل صدور به عمل می آید، درخواست نماید. ٣. به طور معمول رد گواهی مبدأیی که به وسیله اتاق بازرگانی مبدأ صدور کالا صادر می شود و مهر و امضای اتاق را کنسولگری سفارت کشور مقصد محموله مستقر در کشور صادرکننده تایید می نماید، نمی تواند مورد قبول گمرک قرار نگیرد، مگر اینکه ادعای جعل نماید. بنابراین تردید در مورد مبدأ (کشور مبدا) که همانا ایران است بی مورد می باشد.

مسئله ششم
ج)۲. در صورتی که گمرک اعلام جرم قاچاق کرده باشد، از این لحاظ جه حکمی از سوی دادگاه انتظار می رود؟ معمولا در مواردی که انطباق مصادیق قاچاق با موضوع پرونده برای احراز عنصر قانونی جرم قاچاق از سوی صاحب کالا پذیرفته نمی شود و ارجاع به نظر کارشناسی داده می شود، نظر کارشناس رسمی در رشته امور گمرکی می تواند برای قاضی پرونده در صدور رأی کمک نماید، البته بعضا کسب نظریه یک هیأت کارشناسی هم پیش می آید تا بالاخره منجر به اخذ تصمیم از سوی دادگاه شود. هرچند ممکن است اختلاف نظر بین کارشناسان در یک امر واحد وجود داشته باشد، ولی به نظر نگارنده این مجموعه، همانطور که در بند (ج/۱) اشاره شده ، با وجود چند عامل: . گواهی مبدا دایر به معرفی ایران به عنوان کشور مبدأ و انطباق کامل مشخصات کالای ورودی با پروانه صادراتی توجیه نظر کارشناسان فرش که مبتنی بر تشابه طرح، بافت فرش های دو منطقه هم مرز کشور ایران و ترکمنستان و آذربایجان بوده قابل قبول نبوده و مردود است و بنابراین نظر گمرک از ابتدا غیرقابل پذیرش بوده است.

مسئله ششم
عاملی عنوان کرده اند که توانسته مورد سوء استفاده واردکننده و ارائه اسناد غیرواقعی (حتى جعلی» (گواهی مبدأ و تسلیم اظهارنامه خلاف به گمرک برای استفاده از مزایای بند «ش» ماده ۱۱۹ قانون گمرک شود.
بندان دارای ۱۲ جانی به دندان
. با وجود اسناد مربوط به مبدأ صدور مخصوص گواهی مبدأ که از سوی اتاق بازرگانی محل صدور کالا صادر شده است که در صورت : ایراد نسبت به اصالت آن، گمرک می تواند درخواست تایید مهرو امضای اتاق توسط کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در محل صدور این گواهی بنماید، کشور مبدأ ایران مشخص شده است..

۲. «گواهی مبدأ» ارائه شده، در صورتی می تواند به عنوان «اسناد غیرواقعی» به مفهوم بند «خ» ذیل ماده ۱۱۳ قانون گمرک محسوب شود که مهر و امضای اتاق بازرگانی محل صدور آن در کشور محل : صدور کالا (آلمان) مجعول بوده و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران با رد آن، به طور غیرمستقیم عدم اصالت آن را برساند.
۳۰. گواهی مبدأ از یک سو و از سوی دیگر مشخصات فرش های  وارداتی از لحاظ مقدار (متراژ) ، اندازه و ابعاد، طرح، رج و حتی وزن با جوازهای صادراتی تطبیق داده شده و پذیرفته شده اند.

مجله گمرک شماره 835 و 836

[av_one_half first]

مجله گمرک شماره 835 و 836 ( نشریه گمرک ایران 835 و 836 )

در این شماره از نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران  اخبار ترخیص کالا به شرح زیر را می خوانید :

1- رئیس کل گمرک ایران در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: گمرک الکترونیک ؛ بزرگترین اقدام دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز.

2- کنترل هوشمند بیش از 1 میلیون کانتینر ورودی در بخش واردات  و ترانزیت به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در سال جاری انجام شده و حتی یک کانتینر کالای قاچاق هم از گمرکات ترخیص نشده است .

3- دستور وزیر اقتصاد انجام شد: پرداخت 71 میلیارد تومان کمک به آسیبدیدگان زلزله اخیر. در پی وقوع زلزله در استانهای ایلام و کرمانشاه، دکتر مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور پرداخت مبلغ هفتاد و یک میلیارد و ده میلیون تومان در سرفصل های مختلف تخصیص داده شده برای کمک به آسیبدیدگان این دو استان را صادر کرد.

4- قدردانی صلیب سرخ جهانی از همکاری گمرک ایران در ترخیص فوری کمکهای خارجی به زلزله زدگان

5- رئیس کل گمرک ایران: طرح توسعه مرزپرویزخان با تمام توان دنبال میشود

6- جزئیات مراحل ترخیص خودروهای وارداتی در سیستم گمرک هوشمند. تشریفات ترخیص خودرو در گمرک هوشمند شده و واردات خودرو بدون ثبت سفارش امکانپذیر نیست.

7- ردیف تعرفه های 8 رقمی ذیل ردیف 7323 مشمول تخفیف سود بارزگانی نیست. مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اعالم کرد کلیه ردیف تعرفه های 8 رقمی ذیل ردیف 7323 مشمول تخفیف سود بارزگانی نیستند.

8- مصوبه جدید هیئت وزیران درباره چگونگی واردات کالا از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به قلمرو گمرکی.

9- واردات نفت خام و روغن های حاصله از آن نیازی به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ندارد.

10- داره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت طی نامه ای به گمرک درخصوص ترخیص مواد شیمیایی تحت کنترل موضوع جدول قرمز ضمیمه شماره 6 کتاب قانون مقررات  صادرات و واردات نکاتی را یادآور شد.

11- ممنوعیت ترخیص خودرو های وارداتی دارای ثبت سفارش 28 تیر ماه به بعد. مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک با صدور بخشنامه ای از گمرکات اجرایی خواست تا از ترخیص خودروهایی که ثبت سفارش آنها از 28 تیر ماه سال جاری به بعد صورت گرفته اکیداً خودداری نمایند. همچنین ترخیص خودروهایی که ثبت سفارش آنها از تاریخ فوق تمدید شده است، ممنوع میباشد.

12- راهاندازی سامانه لیست سیاه در گمرک : در پی راه اندازی سامانه لیست سیاه در گمرک مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه این سازمان از گمرکات اجرایی خواست تا قبل از ابطال اظهارنامه از عدم درج نامه صاحب کالا در لیست سیاه اطمینان حاصل کنند.

13- اصلاحیه جدید دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر ارز اسناد بانکی و اوراق بهادار بینام همراه مسافر. معاون بانک مرکزی طی نامه ای اصلاحات تازه در مورد دستورالعمل
اجرایی ضوابط ناظر بر ارز/ اسناد بانکی و اوراق بهادار بینام همراه مسافر را به گمرک اعالم کرد.

14- شرایط و ضوابط ترخیص گندم وارداتی از گمرک : مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با حضور بخشنامه ای از گمرکات اجرایی خواست تا قبل از ترخیص محموله های گندم وارداتی از تسویه حساب ریالی صاحبان کالا با بانک عامل اطمینان حاصل نمایید.

15- برگزاری هشتمین اجالس شورای سران گمرکات ECO در اسلام آباد : به دعوت سازمان همکاری های اقتصادی ( ECO ) کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک در هشتمین اجلاس سران گمرکات ( ECO ( CHCA که در اسلام آباد، پاکستان برگزار شد، شرکت کرد. این اجلاس در اواسط نوامبر 2017 برگزار شد.

16- برگزاری اولین کارگاه اعتباربخشی بازرسی غیرتهاجمی ( NII ) سازمان جهانی گمرک. اولین کارگاه اعتباربخشی، ویژه مشاوران فنی و عملیاتی بازرسی غیرتهاجمی ( NII ) از 6 تا 10 نوامبر 2017 ستاد سازمان مرکزی گمرک در بروکسل برگزار شد.

17- بهبود عملکرد صادرات غیرنفتی ایران در آبان ماه.

18- تلاش گمرک برای ترغیب بخش خصوصی جهت صادرات کالا به روسیه.

19- تأثیر محدودیت منابع داخلی و عوامل انطباقی نامناسب بر عدم اعتماد به نفس صادرکنندگان در گمرکات استان خوزستان.

20-راهنمای ثبت نام و صدور فاکتور فروش در سامانه ( wms ) . پس از راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی همه خدمت گیرندگان از گمرک برای ترخیص کالا های خود موظف به ورود به این سامانه و ثبت اطلاعات و ارائه اسناد به صورت اینترنتی شدهاند. به لحاظ وسعت دامنه فعالیت گمرکی، سامانه مزبور دارای زیرسامانه های متعددی است که سامانه ثبت نامه و صدور فاکتور فروش یکی از آنها است. دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران به منظور سهولت کاربران به این زیرسامانه راهنمایی را در این شماره مجله منتشر کرده است.
21- معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قطع دخالت نیروی انسانی در فرآیندهای گمرکی عملکرد گمرک را شفافتر کرده است.

22- رئیس هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا مجلس: گمرک در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اقدامات شایسته ای انجام داده است.

23- ارزیابی سه مدیر گمرک اجرایی: کاهش چشمگیر توقف کالا در گمرک با راه اندازی سامانه های الکترونیکی.

24- محسن مصطفایی، مدیرکل گمرکات استان ایلام : ترخیص کالا در گمرک الکترونیکی با سرعت و دقت بالا انجام میشود.

25- افزایش ۷۳ درصدی درآمدهای گمرک امیرآباد در هفت ماهه سال جاری.

26- استاندار فارس: رضایت تجار از گمرک نشانه خدماترسانی مطلوب به آنها است.

27- کشف بیش از 40 مورد قاچاق انسان در گمرک بازرگان . بیش از 40 مورد قاچاق انسان طی سال جاری در گمرکات کشور کشف شده است. گمر ک ایران از کشف نهمین و دهمین محموله قاچاق انسان در سال جاری خبر داد و اعالم کرد: یکی از محموله ها ورودی و محموله دیگر خروجی بوده که در هر دو محموله قاچاق انسان کشف شده است.

28- در هشت ماهه سال جاری:  درآمد گمرک تهران 34 درصد افزایش یافت.

29- توافق های تازه ایران و ترکیه برای توسعه همکاریهای گمرکی و اقتصادی.

30- انتصاب سرپرست اداره کل امور اداری و رفاه گمرک ایران. طـی حکمی از سـوی فرود عسـگری، رئیس کل گمـرک ایـران، احمـد ذاکـری بـه سـمت سرپرسـت اداره کل امـور اداری و رفـاه گمـرک منصوب شـد.

 

[/av_one_half]

 

 

[av_one_half]

[caption id="attachment_2996" align="aligncenter" width="555"]مجله-گمرک-شماره-835- 836-نشریه-گمرک-ایران- 835 -اخبار ترخیص-کالا- 836-خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا-835 836 مجله-گمرک-شماره-835- 836-نشریه-گمرک-ایران- 835 - اخبار - ترخیص-کالا- 836-خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا-835 836[/caption]

[/av_one_half]

مجله گمرک شماره 831 و 832

در سامانه نفتی ثامن[av_one_half first]

مجله گمرک شماره 831 و 832 ( نشریه گمرک ایران 831 و 832)

در این شماره از نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران مطالب زیر را می خوانید :

1-رئیس کل گمرک ایران در نشست مدیران ستادی و اجرایی گمرکات سراسر کشور بیان کرد: مشارکت ۲۷ سازمان در پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک.

2- وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خبر داد: نهایی شـدن مذاکرات پیوستن ایران به پیمان اقتصادی اوراسیا.

3-در دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان در باکو صورت گرفت: ابراز خرسندی رئیس جمهوری آذربایجان از توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران.

4- یکسان سازی اجرای مقررات تجارت خارجی در سراسر کشور با کمک سامانه جامع گمرکی. مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ارتباطات گمرک ایران گفت: یکسان سازی اجرای قوانین و مقررات تجارت خارجی در سراسر کشور با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی انجام شده و در حال حاضر دسترسی لحظه ای به اطلاعات و آمار صادرات واردات و ترانزیت با بزرگترین بانک اطلاعاتی تجارت خارجی کشور امکان پذیر است.

5-ئیس کل گمرک در نشست سالانه مدیران ستادی و اجرایی گمرکات کشور گفت: یکی از دستاوردهای مهم گمرک در قالب گمرک الکترونیک حضور ٢٧ سازمان همجوار در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی است که سبب تسهیل و توسعه تجارت از طریق کاهش زمان و هزینه صاحبان کالا شده است.

6-معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران خبر داد: نصب ۱۰۰ هزار رهیاب ماهواره ای (GPS) بر روی کامیون های ترانزیتی

7-معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک اعالم کرد معرفی طرح کارشناسی متمرکز گمرک ایران به عنوان الگوی گمرکات جهان توسط WCO

8-مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک ایران طی بخشنامه ای لزوم دقت نظر و توجه گمرکات اجرایی به موارد مذکور در ضمیمه شماره 1 کتاب مقررات صادرات و واردات و فهرست مواد شیمیایی پرتجارت جداول کنوانسیون سلاح های شیمیایی را مورد تأکید قرار دارد.

9-بخشنامه گمرک درباره ورود موقت انواع نخ اکریلیک و نحوه استرداد حقوق صادرات فرش ماشینی: دفتر صادرات کالا گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی،  درخصوص ورود موقت انواع نخ اکریلیک مورد استفاده در تولید و صادرات فرش ماشینی و نحوه کاربرد آنها در تولید فرشهای مزبور نکاتی را یادآور شد.

10-مدیرکل مرکز واردات کالا و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی بر اخذ نظریه آزمایشگاه و استعلام های الزم درخصوص واردات انواع "مت" و "ویل" تأکید کرد.
11-گمرک سهلان مجاز به ترخیص ماشین آلات راهسازی مستعمل شد گمرک سهلان در استان آذربایجان شرقی به فهرست گمرکات مجاز به ترخیص ماشین آلات راهسازی
مستعمل اضافه شد.

12-در بخشنامه رئیس کل گمرک ایران اعلام شد؛ تسهیلات گمرک برای واحدهای تولیدی: فرود عسگری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران طی بخشنامه ای تسهیلات گمرکی برای ترخیص کالا های واحدهای تولیدی معتبر بدون پرداخت حقوق ورودی و با نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی کالاهای ترخیصی را اعلام و اختیار انجام تشریفات گمرکی این کالاها را به گمرکات اجرایی تفویض کرد.

13-صادرکنندگان دقت کنند امکان بازگرداندن اظهارنامه های صادراتی در سیستم جامع گمرکی وجود ندارد مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران بر لزوم دقت صادرکنندگان در زمان تنظیم
اظهارنامه ها تأکید و اعلام کرد: امکان بازگرداندن اظهارنامه ها در سیستم جامع امور گمرکی میسر نیست.

14-صدور کالاهای مکشوفه قاچاق که نیازمند اخذ مجوز یا گواهی های قانونی است منوط به اخذ و ارائه اسناد و مدارک یاد شده به گمرکات اجرایی خواهد بود.

15-واردات هر نوع ماشین آلات چاپ، لیتوگرافی، گراورسازی، حروف چینی و صحافی نیازی به مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

16-واردات باتری فرسوده با رعایت الزامات کنوانسیون بازل توسط سازمان حفاظت محیط زیست بلامانع است.

17-مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای به کلیه گمرکات مستقر در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی شرایط و ضوابط مربوط به واردات برنج را اعالم کرد.

18-نهایی شدن بسته تجارت الکترونیکی سازمان جهانی گمرک در سال 2018: نزدیک به 200 نماینده از سوی کشورها در دومین اجلاس کارگروه تجارت الکترونیکی سازمان جهانی
گمرک ( WGEC )که در ستاد مرکزی این سازمان در بروکسل و با هدف بررسی موشکافانه کارهای انجام شده از زمان اولین اجلاس و پیشرفت کار برای تولید ابزارها و دستورالعمل های مر تبط با مدیریت تراکنش های روزافزون مرزی برخاسته از معاملات تجارت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کردند.

19-رئیس کل گمرک ایران در گفت و گو با خبرگزاری میزان تشریح کرد: قابلیت های گمرک الکترونیکی برای افزایش سلامت و امنیت تجارت خارجی. یکی از مهمترین اثرات اجرای سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک آن است که انجام تخلف و قاچاق به نحو قابل مالحظه ای کاهش یافته و در بسیاری از رویه ها غیرممکن شده است.

20-عضو اتاق بازرگانی ایران: اجرای سامانه جامع گمرکی کار شجاعانه ای بود که دکتر مسعود کرباسیان آن را انجام داد، اما این کار هنوز به پایان نرسیده و ادامه آن در آینده باید دنبال و تالش شود تا سایر سازمانه ای مرتبط با بحث تجارت همکاری و هماهنگی بیشتری با گمرک داشته باشد. این مطلب بخشی از اظهارات پرویز شکرانی فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار هفته نامه گمرک است که نظر شما را به ادامه آن جلب میکنیم.

21- در هفت ماهه سال 96 میزان تجارت خارجی ایران به 5/52 میلیارد دلار رسید. مجموع تجارت خارجی ایران در هفت ماهه سال جاری با 3 میلیارد و 59 میلیون دلار افزایش و 2/6
درصد رشد به 52 میلیارد و 527 میلیون دلار رسید.

22- الزام شرکتهای حمل و نقل داخلی به تسویه حواله های بارگیری در پنجره واحد تجارت فرامرزی.

23-ارزیابی مدیران سه گمرک مرزی از نتایج اجرای سامانه جامع گمرکی: کاهش زمان و هزینه تشریفات ترخیص، دستاورد اصلی گمرک الکترونیکی است.

24-رئیس پلیس مبارزه با قاچاق استان هرمزگان: سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی شبکه های بزرگ قاچاق را متالشی کرد.

25- مدیرکل گمرک اصفهان خبر داد: تسهیل و تسریع صادرات کالا در گمرک کاشان.

26-مدیرکل گمرک همدان: مجوز صادرات پسته و فرش دستباف به گمرک همدان ابلاغ شد.

27- با امضای یک تفاهم نامه همکاری صورت گرفت: اتصال شرکت ملی پست ایران به سامانه جامع گمرکی .

 

[/av_one_half]

 

 

[av_one_half]

[caption id="attachment_2851" align="aligncenter" width="583"]مجله گمرک شماره 831 832, نشریه گمرک ایران 831 ترخیص کالا , 832 , خبر گمرک , اخبار ترخیص کالا 831,832 مجله گمرک شماره 831 832, نشریه گمرک ایران 831 ترخیص کالا , 832 , خبر گمرک , اخبار ترخیص کالا 831,832[/caption]

[/av_one_half]

ارتباط گمرک ایران با وزارتخانه ها و سازمان های کشور، رابطه ترخیص کار با گمرک و هدف شرکت ترخیص کالا

[caption id="attachment_3253" align="aligncenter" width="750"]ارتباط گمرک ایران با وزارتخانه ها و سازمان های کشور، رابطه ترخیص کار با گمرک و هدف شرکت ترخیص کالا ارتباط گمرک ایران با وزارتخانه ها و سازمان های کشور، رابطه ترخیص کار با گمرک و هدف شرکت ترخیص کالا[/caption]

ارتباط گمرک ایران با وزارتخانه ها و سازمان های کشور، رابطه ترخیص کار با گمرک و هدف شرکت ترخیص کالا

ارتباط گمرک ایران با وزارتخانه ها و سازمانهای کشور:

با توجه به وظایف و مسئولیت های گمرک جمهوری اسلامی ایران، این واقعیت آشکاراست که گمرک ایران نه تنها به لحاظ تشکیلاتی وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی است بلکه با توجه به نقش مهمی از، که جنبه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی وحفاظت جامعه دارد، این سازمان را زمینه ها و موارد عدیده ای به وزارتخانه ها و در وسازمان های مختلف مربوط می نماید. ذیلاً اهم این موارد اشاره می شود:

تامین بخش قابل توجهی از درآمدهای عمومی دولت، گمرک جمهوری اسلامی ایران را به وزارت امور اقتصادی و دارایی؛ اجرای قوانین و مقررات صادرات و واردات ، این سازمان را به وزارت بازرگانی ؛ نظارت و دخالت فعال در امر ترانزیت کالا، آن را به  وزارت راه و ترابری (و زیرمجموعه های تخصصی این وزارتخانه )؛ حضور گسترده و پیگیر در امر مبارزه و کشف قاچاق کالا و مواد مخدر، این سازمان را به دستگاه های گوناگون (نظیر وزارت کشور، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مواد مخدر)؛ عضویت درسازمان ها و تشکیلات اقتصادی منطقه ای و بین المللی، کنوانسیون های تخصصی جهانی و همچنین انعقاد موافقتنامه ها و یادداشت های تفاهم دو یا چند جانبه با گمرکات دیگر کشورها، عرصه فعالیت گسترده و متنوع گمرک ایران را به وزارت امور خارجه مرتبط می سازد. علاوه موارد ذکر شده، نقش گمرک در حمایت از تولیدات داخلی از طریق اعمال تعرفه های حمایتی، آن را به وزارتخانه هایی از قبیل صنایع و معادن، جهاد کشاورزی و همچنین تامین بهداشت عمومی جامعه از طریق اعمال قرنطینه و نظارت بر استانداردهای ملی و بین المللی بهداشتی، این سازمان را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موسسه استاندارد و همچنین اعمال مقررات ارزی آن را به سیستم بانکی و بانک مرکزی مربوط مینماید.

از این رو مثال هایی که درمورد زمینه های فعالیت و شرح وظایف گمرک جمهوری اسلامی ایران آورده شد موید آن است که این سازمان دارای نقش و جایگاهی ملی و فرابخشی در عرصه اقتصاد کشور می باشد.

اهمیت نقش فرابخشی گمرک در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و حفاظت از سلامت جامعه در مقابل کالاهای خطرناک و زیان آور، مقابله با جرایم سازمان یافته بین المللی و.. باعث گردیده که گمرک ایران با سازمان ها، وزارتخانه ها، شرکت های ترخیص کالا و ترخیص کار های متعددی در ارتباط بوده و دستگاه های گوناگونی از جنبه های فوق الذکر بر واردات کالا و صادرات کالا ها از طریق مبادی رسمی و گمرکی، نظارت نمایند. برای نشان دادن گستردگی و تعدد وزارتخانه ها و سازمان هایی که بنا به دلایل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و غیره در امور گمرکی کشور ذى مدخل هستند و رابطه ترخیص کار با گمرک، فهرست این سازمان ها که بالغ بر ۴۵ سازمان است، به شرح ذیل اعلام می گردد:

  •  شورای عالی انفورماتیک
  • سازمان دامپزشکی
  • سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
  • سازمان حفاظت محیط زیست
  •  بانک مرکزی
  •  شر کت دخانیات
  • سازمان تربیت بدنی
  • وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • سازمان انرژی اتمی
  • وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
  • وزارت راه و شهرسازی
  • وزارت کشور
  • سازمان بنادر و دریانوردی
  • وزارت نفت
  • وزارت امور خارجه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی
  • وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • وزارت آموزش و پرورش
  • مرجع ملی کنوانسیون سلاح های شیمیایی
  • ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر
  • معاونت دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی
  • اداره کل نظارت بر مواد غذایی
  • وزارت جهاد کشاورزی
  • شرکت مخابرات
  • سازمان دامپزشکی
  • ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز
  • سازمان جنگل ها و مراتع کشور
  • شیلات
  • سازمان هواپیمایی کشوری
  • راه آهن جمهوری اسلامی ایران
  • سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی
  • سیستم بانکی کشور
  • شرکت ملی انبارهای عمومی
  • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • مراجع قضایی
  • نیروی انتظامی
  • موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
  • شرکت پست جمهوری اسلامی ایران
  • مرکز توسعه صادرات کشور
  •  مرکز آمار ایران
 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

رابطه ترخیص کار با گمرک و هدف شرکت ترخیص کالا

برای این که بتوان این مطلب را بهتر درک کرد به نمونه های زیر که نوع سازمان حقیقی یا حقوقی را با نوع خدمات و انتظارات متقابل در برابر گمرک توجه فرمایید.

گروهبندی1:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • سازمان بنادر و دریانوردی
  • سازمان هواپیمایی کشوری
  • راه آهن جمهوری اسلامی ایران
  • سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور
  • اتحادیه موسسات حمل و نقل بین المللی

نوع خدمات و انتظارات متقابل : حمل و نقل کالا و مسافر و امور مربوطه

گروهبندی2:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

نوع خدمات و انتظارات متقابل : فروش کالای متروکه، ضبطی قطعیت یافته و قاچاق

گروهبندی3:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • سیستم بانکی کشور

نوع خدمات و انتظارات متقابل : ارائه خدمات گمرکی

گروهبندی4:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • شرکت ملی انبارهای عمومی

نوع خدمات و انتظارات متقابل : تخلیه، بارگیری، نگهداری، بسته بندی کالا و..

گروهبندی5:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی

نوع خدمات و انتظارات متقابل : اطلاع رسانی

گروهبندی6:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

نوع خدمات و انتظارات متقابل : ایجاد و تسهیل امر ارتباطات

گروهبندی7:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • سازمان ها و موسسات اطلاع رسانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز آمار ایران

نوع خدمات و انتظارات متقابل : اطلاع رسانی

گروهبندی8:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی

نوع خدمات و انتظارات متقابل : تشخیص نوع کالا جهت تعیین ارزش و تعرفه

گروهبندی9:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

سایر وزارتخانه ها و سازمان های مربوط با امور گمرکی و بازرگانی خارجی:

  •  وزارت آموزش و پرورش
  • وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • وزارت جهاد کشاورزی
  • وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • مرکز توسعه تجارت کشور
  • و...

نوع خدمات و انتظارات متقابل : صدور مجوزهای لازم جهت امور واردات و صادرات ، سیاست گذاری ، اطلاع رسانی ، تحقیقات، قرنطینه، انجام کنترل های ایمنی و ...

گروهبندی10:  اشخاص حقیقی یا حقوقی

  • دادگاه های کل کشور

رسیدگی به پرونده های قاچاق و ارائه نظر در مورد تخلفات یاد شده