مطالب جالب با لینک منبع

درج مطالب جالب با لینک منبع

مطالب جالب با لینک منبع

درج مطالب جالب با لینک منبع

اهمیت صادرات کالا به کشور عراق از منظر بازرگانی کارا - درآمدی بر صادرات به عراق

شرکت بازرگانی کارا با توانمندیهای موجود در امر مدیریت صادرات غیر نفتی به کشور عراق می تواند به تولیدکنندگان ایرانی جهت ارایه و فروش کالای خود جهت صادرات به کشور عراق کمک کرده تا با کسب اعتبار و تبلیغ کالای ایرانی روند توسعه تجارت را به کشور عراق گسترش دهد. در راستای بازسازی کشور عراق و روند رو به رشد آن، جهت معرفی و ارایه کالای خود از طریق شرکت بازرگانی کالا با تسریع و تسهیل قابل توجهی روبرو خواهید بود و از آنجا که اشتراکات بسیار زیاد مذهبی، فرهنگی - مرزی بین دو کشور همسایه ایران و عراق وجود دارد، کشور عراق بستر بسیار مناسبی برای واردات کالای ایرانی محسوب می شود. در ماه های اخیر دولت عراق تلاش کرده تا با صدور مصوبات و تشویق بازرگانان و تجار ایرانی، راه را برای حضور در بازار کشور عراق هموار کند و همزمان در اولین گام، برخی از ضوابط واردات کالا از ایران را برداشته است. و این فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکننده ایرانی است که چندی است جایگاه خود را در این کشور به ترکیه، چین و دیگر کشورها داده است. و صرف‌ نظر از مسائل سیاسی و امنیتی، کشور عراق در صادرات غیر نفتی ایران جایگاه اول را دارد و این بدان معناست که عراق علاوه بر نقش اول در تامین منافع ملی ایران در میان همسایگان کشور، می تواند در صادرات غیر نفتی ایران نیز نقش اول را داشته باشد.

[caption id="attachment_3026" align="aligncenter" width="630"]صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراقصادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق[/caption]

خدمات شرکت بازرگانی کارا جهت تسهیل امر صادرات کالا به عراق

- اعطای خدمات مورد نیاز به تولیدکنندگان ایرانی

- مطالعه و شناخت بازار کشور عراق جهت صادرات محصول ایرانی

- یافتن خریداران عراقی برای تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی جهت صادرات به کشور عراق

- مذاکرات موثر با خریداران عراقی با استفاده از اطلاعات و آمارهای رسمی

- تعیین قیمت صادراتی کالاهای ایرانی

- معرفی عناوین نمایشگاه های کشور عراق و کمک جهت شرکت یا بازدید

- بازاریابی و فروش کالای ایرانی

- رفع موانع موجود در حمل و نقل با کشور عراق

- کسب اعتبارات و ضمانت پرداخت جهت صادرات به کشور عراق

- جذب سرمایه گزار ایرانی جهت سرمایه گزاریهای بلندمدت و سود دو جانبه

- تسهیل در امور سرمایه گذاری

[caption id="attachment_3024" align="aligncenter" width="280"]صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق[/caption]

از آنجا که روابط اقتصادی ما با کشور عراق بسیار مردمی است ما دارای یک ویژگی کاملا متمایز نسبت به روابط سایر کشورهای دنیا با کشور عراق هستیم. به بیان دیگر مبادلات تجاری ما با سایر کشور‌ها عموما توسط تعداد محدودی از تجار و بازرگانان و صنعتگران در حوزه تخصصی همان کشور صورت می‌پذیرد، ولی در خصوص کشور عراق با توجه به داشتن بیش از ۱۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک، وجود قریب به ۲۰ گذرگاه و بازارچه رسمی و غیر رسمی مرزی بین دو کشور ایران و عراق، تعداد بسیار زیادی از شهروندان دو کشور اعم از فعالان اقتصادی خرد و کلان، پیله وران، تجار و صنعتگران را درگیر امر تجارت با عراق نموده است که این واقعیت از سویی خود یک فرصت تلقی می‌شود بنابراین باید با شناخت درست و تدابیر صحیح از فرصت‌ها از طریق شرکت بازرگان کارا برای منافع تولیدکنندگان ایرانی بهره برد و تمامی چالشها را به فرصت های طلایی و بهینه ای تبدیل کرد.

لذا، با توجه به اهمیت روابط تجاری دو کشور و به منظور احترام به منافع ملی کشور عراق در راستای اهداف بازسازی و خودکفایی آن کشور، بهبود این روابط با توجه به اقتضائات زمانی و مکانی، ساماندهی دقیق و همه جانبه‌ای را می‌طلبد که با کمک شرکت بازرگانی کارا این امر میسر خواهد بود.

[caption id="attachment_3025" align="alignnone" width="2021"]صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراقصادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق[/caption]

مزایای صادرات به کشور عراق برای تولیدکننده ایرانی

در میان همسایگان ایران، کشور عراق با بازاری مستعد و مشترکات بسیار، مزایا و پتانسیل های بالقوه فراوانی جهت صادرات کالای ایرانی نسبت به کشورهای دیگر را دارد و بالفعل شدن این پتانسیل ها خود می تواند عامل تجارتی پر منفعت و ایده عالی برای هر دو کشور باشد. وجود تاریخی مشترک و مرزهایی طولانی باعث نزدیکی ملت ها با اعتقادات، فرهنگ، دیدگاه و خواست هایی مشابه بوده که همچون پلی ارتباطی بازارهای عرضه و تقاضا را به یکدیگر متصل می نماید.

 

 

مزایای ایجاد روابط تجاری ایران و کشور عراق

- نزدیکی و دسترسی آسان و متقابل برای ایران و کشور عراق

- ارتباط و همکاری مستمر و مستقیم دو دولت، اتاق های بازرگانی و هم چنین داشتن منافع مشترک در منطقه برای هر دو کشور ایران و عراق

- وجود توانمندی های صنعتی در ایران

- سرعت و سهولت در روند معادلات و خدمات پس از فروش

- پایین بودن هزینه های حمل و نقل در حداقل زمان

- وجود پتانسیل های ژئوپلتیکی ایران، واقع شدن در مرکزیت سه قاره و دسترسی به آب های آزاد

در نتیجه کشور عراق بازاری تشنه، ایده آل، نزدیک، در دسترس و قابل کنترل برای تجار ایرانی و محصولات ایرانی می باشد. به همین سبب، اشتراکات بین ایران و کشور عراق خصوصا اقلیم کردستان رابطه ای دوستانه برقرار کرده که تمایل به ارتقا هرچه بیشتر معاملات تجاری در آن دیده می شود. اما رسیدن به این مهم نیازمند تلاش های بی وقفه و شبانه روزی دولت ها و همکاری های هرچه بیشتر بخش های خصوصی می باشد. در غیر این صورت این رقبا هستند که با سرعت بالایشان گوی سبقت را از ما ربوده و بازار کشور عراق را در دست خواهند گرفت .

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

عوامل موفقیت شرکت ها و تجار ایرانی حاضر در صادرات به عراق

- شناخت صحیح از فرهنگ، رسوم، علایق، خواسته ها و وضعیت جغرافیایی بازار هدف کشور عراق

- تجزیه و تحلیل، بازاریابی، نوع و میزان نیاز بازار کشور عراق

- عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در زمان های مقرر به مشتری در کشور عراق

- حضور مستمر و فعال در بازار کشور عراق

- ایجاد شبکه های مویرگی و عوامل معتمد فروش در سرتاسر بازار کشور عراق در قالب یک خانواده، تحت مدیریتی واحد در راستای اهداف مشترک برای ایران و کشور عراق

 

[caption id="attachment_3022" align="aligncenter" width="449"]صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق[/caption]

آمار کالاهای صادرات ایران به عراق

طبق آخرین آمارهای اعلام شده کشورهای ترکیه، چین، ایران و امریکا بزرگترین کشورهای صادرکننده کالا و خدمات به عراق هستند که در دو سال گذشته سهم رتبه ایران از کشور دوم به کشور سوم تنزل یافته است. هم اکنون بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، کشور ما با 6 میلیارد دلار صادرات (مجموع کالا و خدمات) و دارا بودن سهم 14 درصدی از بازار واردات این کشور، رتبه سوم شرکای مهم وارداتی عراق را به خود اختصاص داده است که شاهد کاهش حجم 3 درصدی بوده ایم. همچنین کشورهای هند، امریکا، چین و کره‌جنوبی مهمترین مقاصد صادراتی عراق به شمار می روند. با توجه به اینکه میانگین تعرفه های گمرکی عراق در کل محصولات 0 تا 5 درصد است لذا از مهمترین اقلام کالاهای صادراتی غیر نفتی ایران به کشور عراق را میتوان قند و شکر تصفیه شده، ظروف شیشه ای اوپال، حیوانات زنده، انواع خوراکیها، روغنهای نباتی و حیوانی، انواع نوشابه‌ها و نوشیدنیها، محصولات معدنی، محصولات شیمیایی، محصولات و مواد پلاستیکی، لوازم خانگی، خودرو، انواع پوست و چرم و کیف، چوب و اشیاء چوبی، منسوجات، کاشی، سنگ ساختمانی، سیمان نام برد.

درحال حاضر و با روند سریع و رو به رشد بازار کشور عراق، سیمان، مصالح ساختمانی و قطعات خودرو از اولویتهای بازار کنونی کشور عراق محسوب میشود.

 

راهکارهای پیشنهادی شرکت بازرگانی کارا جهت صادرات کالا به عراق

تنوع گرایی در محصول ایرانی به همراه تولیدی قدرتمند، تلاش در ارتقاء کیفیت و ثبات قیمت ها، انعطاف پذیری در رقابت و آینده نگری، تطابق کیفیت با دیگر رقبا، بسته بندی کالا با رعایت استانداردها، شناخت علایق و نیازهای بازار کشور عراق و پایبندی به تعهدات با حفظ اصول اخلاقی در زمان های مقرر می توانند بصورت راهکارهایی در حل امور صادراتی مثمر ثمر واقع شوند. در این راستا، شرکت بازرگانی کارا با بهره گیری از تجارب بازرگانی و حضور متخصصین مجرب خود، با گردآوری اطلاعات کارآمد و صحیح، تجزیه و تحلیل داده ها، دسته بندی و در نهایت اطلاع رسانی صحیح، کمک به روند توسعه و تسهیل در امر صادرات کالای ایرانی به کشور عراق را دارد.

بخشنامه های گمرک در سال 96 ( بخشنامه واردات کالا ، بخشنامه ترخیص کالا از گمرک و بخشنامه ثبت سفارش )

[caption id="attachment_3072" align="aligncenter" width="750"]برخی بخشنامه های گمرک ترخیص سال 96 ( بخشنامه واردات کالا ، بخشنامه ترخیص کالا از گمرک و بخشنامه ثبت سفارش ) برخی بخشنامه های گمرک ترخیص سال 96 ( بخشنامه واردات کالا ، بخشنامه ترخیص کالا از گمرک و بخشنامه ثبت سفارش )[/caption]

برخی بخشنامه های سال 96 ( بخشنامه واردات کالا ، بخشنامه ترخیص کالا از گمرک و بخشنامه ثبت سفارش )

 

واردات کالا و صادرات کالا در ایران دارای قوانین و مقررات مختص به خود بوده و هر ساله در کتاب قانون و مقررات صادرات و واردات این قوانین درج و به روز می شود. در کنار این قوانین و مقررات سازمان ها و ارگان های مختلف در خصوص واردات کالا، صادرات کالا ، ترخیص کالا از گمرک و ثبت سفارش کالا و ... بخشنامه های مختلفی ارائه می کنند. این بخش نامه ها توسط سازمان هایی همچون گمرک ، وزارت صنعت معدن و تجارت، هیات دولت، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد و ... در خصوص کالاهای مختلف صادر می شود.

شرکت بازرگانی ترخیص کارا جهت آشنایی ترخیص کار ها ، تاجران و سایر فعالان در زمینه واردات و صادرات تصمیم گرفته است در کنار خدمات بازرگانی خود برخی از این بخشنامه ها را در این مطلب ارائه کند. بخشنامه هایی که در ادامه می خوانید در تابستان سال 1396 صادر شده اند.

 

بخشنامه واردات کالا از وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات میوه انبه از کشور هند

جناب آقای معقولی - مدیر کل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ج. ا. ایران

با سلام - ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۹۶/۵۰۲/۱۲۴۸ مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۲۴ وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات میوه انبه از کشور هند به استحضار می رساند: واردات محصول مذکور در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه ای متوسط قرار داشته و منوط به ارائه اصلی گواهی بهداشت گیاهی معتبر و نیز بازدید کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی (گمرک ترخیص کننده) می باشد. خواهشمند است دستور فرماید اقدام لازم با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه معمول گردد.
علی معقولی - مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

 

بخشنامه واردات کالا از وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات بذر گل رعنا، بذر گل هیپوستس و بذر گل میموزا ( قمر ) از کشور هلند

جناب آقای معقولی - مدیر کل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ج. ا. ایران

با سلام - ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۹۶/۵۰۲/۱۲۴۶ مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۲۴ وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات بذر گل رعنا، بذر گل هیپوستس و بذر گلی میموزا (قمر) جهت کاشت از کشور هلند به استحضار می رساند:
واردات محصول مذکور در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه ای متوسط قرار داشته و منوط به ارائه اصلی گواهی بهداشت گیاهی معتبر و نیز بازدید کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی (گمرک ترخیص کننده) می باشد. خواهشمند است دستور فرماید اقدام لازم با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه معمول گردد.

علی معقولی - مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق ازاد و ویژه

 

بخشنامه واردات کالا از وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات بذر بامیه جهت کاشت از کشور امریکا

جناب آقای معقولی - مدیر کل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ج. ا. ایران

با سلام - ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۹۶/۵۰۲/۱۲۴۹ مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۲۴ وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات بذر بامیه جهت کاشت از کشور آمریکا به استحضار می رساند: واردات محصول مذکور در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه ای متوسط قرار داشته و منوط به ارائه اصلی گواهی بهداشت گیاهی معتبر و نیز بازدید کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی (گمرک ترخیص کار ) می باشد. خواهشمند است دستور فرماید اقدام لازم با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه معمول گردد.
علی معقولی - مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

 

بخشنامه واردات کالا از وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات بذر گل تاج الملوک، بذر گل آیبریس جهت کاشت از کشور هلند و دانه جو دوسر جهت مصارف خوراکی از قزاقستان

جناب آقای معقولی - مدیر کل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ج. ا. ایران

با سلام- ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۹۶/۵۰۲/۱۲۴۷ مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۲۴ وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات بذر گل تاج الملوک، بذر گل آیبریس جهت کاشت از کشور هلند و دانه جو دوسر جهت مصارف خوراکی از کشور قزاقستان به استحضار می رساند: واردات محصول مذکور در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه ای متوسط قرار داشته و منوط به ارائه اصلی گواهی بهداشت گیاهی معتبر و نیز بازدید کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی (گمرک ترخیص کننده) می باشد. خواهشمند است دستور فرماید اقدام لازم با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه معمولی گردد.
علی معقولی - مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

 

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

بخشنامه واردات کالا از  وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات الیاف بامبو جهت مصارف صنعتی از کشور چین

جناب آقای معقولی - مدیر کل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ج. ا. ایران

با سلام- ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۹۶/۵۰۲/۱۰۳۲ مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۰۹ وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات الیاف بامبو جهت مصارف صنعتی از کشور چین به استحضار می رساند: برای واردات محصول مذکور نیازی به همراه داشتن گواهی بهداشت گیاهی نبوده لیکن بازدید کارشناسان قرنطینه گیاهی در مرز ورودی (گمرک ترخیص کالا ) ضروری می باشد. خواهشمند است دستور فرماید اقدام لازم با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه معمول گردد.
علی علی آبادی فراهانی - مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات

بخشنامه ثبت سفارش واردات کالا از وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اخذ گواهی نمایندگی جهت ثبت سفارش و واردات باتری و ذخیره سازهای انرژی خودرو

جناب آقای معقولی - مدیر کل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ج. ا. ایران
با سلام- ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۶۰/۸۳۳۷۲ مورخ ۱۳۹۶/۰۴/۰۸ مقام عالی وزارت در خصوصی دستورالعمل خدمات فروش و پس از فروش باتری و ذخیره سازهای انرژی خودرو به آگاهی می رساند؛ ثبت سفارش واردات باتری و ذخیره سازهای انرژی خودرو (صرفا برای زیر تعرفه های ۸۵۰۷۱۰۱۰ و ۸۵۰۷۱۰۹۰) منوط به اخذ گواهی نمایندگی می باشد.
مراتب جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت سایر مقررات ارسال می گردد.

علی علی آبادی فراهانی - مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات

بخشنامه ترخیص کالا از گمرک ایران در خصوص تأکید بر خودداری از صدور گواهینامه های کاغذی ترخیص خودرو و نیز اظهار هر دستگاه خودرو در یک قلم اظهارنامه با ارائه جدول اکسل مشخصات

با سلام و احترام - پیرو بخشنامه شماره ۲۶۱/۹۵/۱۳۶۹۳۳ مورخ ۹۵/۸/۱ موضوع اظهار هر دستگاه خودروی وارده در یک قلم از اظهارنامه، ضمن تأکید مجدد بر خودداری از صدور "گواهینامه های کاغذی ترخیص خودرو " اعلام میدارد امکان ثبت مشخصات کلیه خودروهای موضوع یک بارنامه در یک قلم کالا با یک شناسه ارزشی، مانند شماره Vin، شاسی و موتور، با ارائه جدول اکسل مشخصات در مرحله اضافه نمودن " کدهای یکتا کالا" در فرآیند اظهار توسط خدمت گیرنده فراهم گردیده است. لازم به ذکر است کارشناس مربوطه امکان مشاهده اطلاعات مذکور را از منوی مشاهده اسناد، بخش کدهای یکتا کالا دارا می باشد.لذا شایسته است ضمن اقدام لازم و اطلاع رسانی مقتضی به خدمت گیرندگان محترم، مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات تابعه نیز ابلاغ نموده و بر حسن اجرای امر نظارت مستمر معمولی دارند.
علی معقولی - مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

بخشنامه ترخیص کالا از گمرک ایران در خصوص ابلاغ نکاتی در مورد چگونگی ترخیص قطعی ضایعات حاصل از مواد اولیه ورود موقت جهت پردازش

با سلام و احترام - با توجه به استعلام مکرر گمرکات اجرایی در خصوص چگونگی ترخیص قطعی ضایعات حاصل از مواد اولیه ورود موقت جهت پردازشی (به میزان مندرج در کیل مصرف اعلام از سوی وزارتخانه ذیربط) و مطابق بررسی انجام شده و استعلام صورت گرفته از مرکز محترم واردات و امور مناطق آزاد و ویژه، ضمن ارسال تصویر جوابیه شماره ۹۶/۳۵۷۲۲۴ مورخ ۹۶/۰۴/۳۱ آن مرکز و به منظور ایجاد وحدت رویه در این خصوصی اعلام می دارد:

۱- مستفاد از تبصره ۲ ماده ۸۶ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، جهت ترخیص قطعی ضایعات اشاره شده لازم است ذینفع حقوق ورودی متعلقه را بر اساس مأخذ و ارزش ضایعات پرداخت نماید.

۲- مطابق با ماده ۷۹ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، در محاسبه حقوق ورودی متعلقه لازم است مأخذ و ارزش ضایعات بر اساسی زمان اظهار ورود موقت، برابری نرخ ارز در زمان تبدیل به قطعی و نیز مالیات بر ارزش افزوده به ماخذ زمان اظهار ورود موقت ملاک عمل قرار گیرد.

۳- مراتب اشاره شده شامل مواردی است که ذینفع صرفاً نسبت به تولید محصول و صادرات آن اقدام نموده و متقاضی ترخیص قطعی ضایعات اشاره شده (دارای ارزشی تجاری) باشد. بدیهی است در صورت تولید و صادرات بخشی از محصول تولیدی، این بخشنامه شامل ضایعات بدست آمده از همان بخش کالای تولیدی صادر شده گردیده و چنانچه از محل مواد اولیه ورود موقت، صادراتی انجام نشده باشد، اختتام پرونده منوط به انجام تشریفات تبدیل به قطعی مطابق ماده ۸۷ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی و پس از اخذ مجوزهای لازم و با رعایت سایر مقررات و تشریفات خواهد بود. لذا دستور فرمائید ضمن اقدام لازم مراتب به نحو مقتضی به واحدهای تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول نمایند.

علی اکبر شامانی - مدیر کل دفتر صادرات

بخشنامه واردات کالا از گمرک ایران در خصوص اعلام شرایط قرنطینه ای واردات قطعات چوب پنبه تراش خورده و آمادہ مصرف

با سلام و احترام - ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۶۰/۱۰۹۸۳۱ مورخ ۹۶/۵/۹ دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران به همراه تصویر نامه شماره ۹۶/۵۰۲/۱۸۱۵ وزارت جهاد کشاورزی در خصوصی اعلام شرایط قرنطینه ای جهت واردات قطعات چوب پنبه تراش خورده و اماده مصرف جهت مصارف صنعتی، نیاز به ارائه گواهی بهداشت گیاهی نداشته و تنها منوط به بازدید کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی (گمرک ترخیص کننده) می باشد. خواهشمند است دستور فرمایید در این خصوصی بر اساس مفاد نامه های فوق الذکر و با رعایت سایر مقررات اقدام فرمایند.

علی معقولی - مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

بخشنامه ترخیص کالا از گمرک ایران در خصوص مهلت خروج و ترخیص محموله های برنج موجود در گمرکات تا پایان روز ۱۷ شهریور ماه

با سلام و احترام - پیرو بخشنامه ۹۶ سال جاری به پیوست تصویر نامه شماره ۹۶/۵۰۱/۲۵۲۲ مورخ ۹۶/۶/۱۱ معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و نامه شماره ۶۰/۱۳۵۳۵۸ مورخ ۹۶/۶/۱۲ اداره کل مقررات صادرات و واردات ارسال و اعلام می دارد، صرفا محموله های برنج وارداتی که تشریفات گمرکی آنها تا پایان وقت اداری ۹۶/۵/۳۱ به جز خروج کالا از گمرکات انجام شده است، خروج کالا تا پایان روز جمعه ۹۶/۶/۱۷ بلامانع می باشد. خواهشمند است دستور فرمایید بر اساس مفاد نامه فوق الاشاره و با رعایت کامل مقررات اقدام فرمایند. علی معقولی - مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

 

مهارت ترخیص کالا از گمرک ، واردات کالا و صادرات توسط بازرگانی ترخیص کارا

مهارت ترخیص کالا از گمرک ، واردات کالا و صادرات توسط بازرگانی ترخیص کارا مهارت ترخیص کالا از گمرک ، واردات کالا و صادرات توسط بازرگانی ترخیص کارا[/caption]

مهارت ترخیص کالا از گمرک ، واردات کالا و صادرات توسط بازرگانی ترخیص کارا

الف) مفروضات مساله واردات کالا و صادرات توسط بازرگانی ترخیص کارا

  1. شرکت «الف» برای , واردات کالا  از کشور A و ساخت این کشور (کشور مبدأ) با ارائه پیش فاکتور درخواست ثبت سفارش می نماید.
  2. پس از واردات کالا، نماینده قانونی صاحب کالا با پیوست کردن اسناد خرید، حمل، مجوز ورود و سایر مدارک مورد نیاز گمرک اقدام به تسلیم اظهارنامه می نماید.
  3.  اطلاعات مندرج در سیاهه خرید و اظهارنامه ، عینا همان است که در پیش فاکتور درج گردیده است.
  4. کالا عبارت است از: شمش از فولاد زنگ نزن ، مشمول تعرفه ۷۲۱۸۱۰۰۰
  5.  در ارزیابی کالا به وسیله گمرک چون سابقه ای از شمش از فولاد زنگ نزن با خصوصیات کالای اظهار شده وجود نداشت، گمرک به سابقه ای با ۳۵ روز فاصله از لحاظ تاریخ خرید با کالای اظهار شده از کشور B و ساخت همین کشور برای شمش از فولاد زنگ نزن با همان خصوصیات و کیفیت شمش های فولادی اظهار شده ساخت کشور A دسترسی پیدا کرده که از لحاظ مقدار نیز برابر بوده و به همین لحاظ چون ارزش کالای سابقه ۳۰ درصد بیشتر از ارزش کالای اظهار شده بوده، صاحب کالا را ناگزیر به پرداخت مابه التفاوت حقوق ورودی بر این اساس می نماید (ارزش های مقایسه شده هردو FOB مبدأ حمل بوده است).
  6. مستند گمرک ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی مصوب۱۳۹۱ / ۱۲ / ۶ هیأت وزیران است.
  7.  وسیله حمل هردو محموله مورد اختلاف و مورد استناد کشتی می باشد. ۰۸ صاحب کالا نظریه گمرک را نپذیرفته و معترض است.
  8. صاحب کالا نظریه گمرک را نپذیرفته و معترض است.

ب) مطلوب است:

ا. درستی یا نادرستی نظریه گمرک در استفاده از معیارهای ارزش گذاری موضوع ماده ۱۵ قانون گمرک و مواد ۱۰ تا ۲۱ آیین نامه قانون گمرک

۲. دلایل یا مستنداتی که صاحب کالا برای اثبات ارزش اظهار شده، دارد.

٣. نظریه کارشناسی راجع به این ارزش گذاری

۴. نظریه قطعی گمرک ایران

۵. در صورت طرح دعوی از سوی صاحب کالا، نظریه ای که دیوان عدالت اداری ابراز خواهد کرد.

ج) حل مسئله مهارت ترخیص کالا از گمرک

ج)۱

درستی یا نادرستی نظریه گمرک که با استناد به ماده ۱۵ قانون گمرک و مواد ۱۰ تا ۲۱ آیین نامه قانون گمرک بویژه مدلول بند «ب» جزء ۱ ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی قانون گمرک ۳۰ درصد افزایش ارزش برای کالای ورودی تعیین نموده است. مفاد بند "ب" موصوف به شرح زیر است:

"ب: کالای وارد شده، مثل یا مشابهی که در کشوری غیر از کشور تولیدکننده، تولید شده، می تواند مبنای ارزش گذاری گمرکی قرار گیرد."

نکات مهم:

۱. بند «الف» و «ب» ماده ۱۵ قانون گمرک به شرح زیر است: 

الف: سوابق ترخیص کالا ی مثل «همزمان»، از "همان کشور مبداء"

ب: سوابق ترخیص کالا از گمرک «همزمان»، از "همان کشور مبدأ"

۲. قسمت اخیر ماده ۱۴ قانون گمرک درتعریف ارزش گمرکی کالای ورودی: "ماده ۱۴: ارزش گمرکی کالای ورودی در همه موارد ... از روی سیاهه خرید یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا تعیین می شود ..."

3. با توجه به مندرجات بند «الف» و «ب» ماده ۱۵ قانون گمرک که : در خانه ۱ بالا ملاحظه می شود برای امکان مقایسه سیاهه خرید مورد اختلاف و استناد، دوشرط مهم دیگر غیر از مثل یا مشابه بودن وجود دارد که عبارتند از: وحدت در "کشور مبدأ" و "همزمانی"

4. ماده ۱۵ قانون یک تبصره دارد که به موجب آن رعایت تقدم و تأخر در به کارگیری معیارهای موضوع بندهای «الف»، «ب»، «پ» و «ث» ذیل این ماده الزامی است، ولی تنها در مورد بندهای "پ" و"ت" : جابه جایی را مجاز دانسته است.

5. بند «ب» جزء ۱ ذیل ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی قانون گمرک مصوب هیات وزیران، بدون تکیه گاه قانونی، مقایسه دو کالای مثل و مشابه از دو کشور مبدأ (منظور از کشور مبدأ، کشور سازنده یا تولیدکننده کالاست) را قابل مقایسه در ارزش گذاری دانسته است.

6. با توجه به مفاد ماده ۱۴ قانون گمرک، پیش از هر چیز دیگر ملاک در ارزشگذاری اسناد تسلیمی صاحب کالاست. بدیهی است در صورتی که گمرک دلایل و مدارک قابل قبول داشته باشد که در رد ارزش مندرج در اسناد تسلیمی صاحب کالاست، می تواند طبق معیارهای ذیل ماده ۱۵ قانون عمل نماید.

جمع بندی مهارت ترخیص کالا از گمرک ، واردات کالا و صادرات توسط بازرگانی ترخیص کار ا

1.با توجه به مفروضات مسئله، گمرک برخلاف مدلول مفاد بندهای «الف» و «ب» ماده ۱۵ قانون که مقایسه دو کالای مورد اختلاف و استناد را منحصر به وحدت در "کشور مبدأ" نموده، برخلاف این قاعده عمل نموده و کالای مربوط به "کشور مبدأ A" را با کالای «کشور مبدأ B» مقایسه می نماید که حتما با استناد به بند «ب» جزء ۱ ماده ۱۷ آیین نامه قانون گمرک است که فاقد محمل قانونی و مردود است، زیرا آیین نامه نمی تواند قانون را تخصیص بزند.

2. شرط "همزمانی" برای امکان مقایسه کالای مورد اختلاف و کالای مورد استناد (موضوع بندهای «الف» و «ب» ماده ۱۵ قانون گمرک) با احراز سایر شروط کالای مثل یا مشابه از همان کشور مبدأ) به این معنا نیست که «زمان صادرات کالا ی مثل یا مشابه» با هم نزدیک باشند، بلکه همانگونه که در بند «ت» ذیل ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون گمرک تصریح شده، منظور زمانی است که در آن مدت قیمت فروش کالا در کشور مبدأ ثابت بوده باشد.

"ت: همزمانی، زمانی است که در آن مدت قیمت فروش کالا در کشور مبدأ ثابت بوده است."

نکته: اصولا قید عبارت «نزدیک بودن زمان ...» در جزء «الف» بند ۱ ماده ۱۷ آیین نامه قید درستی نبوده، زیرا با هیچ معیار شفافی «نزدیک بودن» قابل اندازه گیری نمی باشد و برای کالاهای گوناگونی قابل تسری نیست. در حالیکه در بند «ت» ذیل ماده ۱۰ آیین نامه به وضوح معلوم است که با چه معیاری همزمانی قابل احتراز است، یعنی ثابت بودن قیمت فروش کالا در کشور مبدأ (البته منظور قیمت فروش برای صادرات) به آسانی قابل حصول می باشد. از طرف دیگر در بیان نادرست بودن عبارت «نزدیک بودن زمان ...» باید توجه داشت که برای کالاهای عرضه شده در بورس (مثلا بورس فلزات) که حتی در سه نوبت در بیست و چهار ساعت نرخهای صادراتی تغییر می کند، نزدیک بودن در ۸ ساعت مصداق پیدا میکند و برای بسیاری از کالاها دوره های چند و چندین روز و چند ماه و بالاخره کالاهایی مثل ماشین آلات مربوط به پروژه های تولید، بیش از یک و یا چند سال را باید انتظار داشت، از این رو مناسب ترین گزینه همان است که در بند «ت» ذیل ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون گمرک در تعریف «همزمانی» انتخاب شده است.

3. همانطور که در قسمت اخیر ماده ۱۴ قانون گمرک نقل گردیده است، در تعریف ارزش گمرکی کالای ورودی، اصل همان اسناد تسلیمی صاحب کالا می باشد، بنابراین مادامی که گمرک دلایل اسناد و مدارک قابل قبولی در نازل بودن یا حتی بالا بودن ارزش مندرج در اسناد تسلیمی صاحب کالا موضوع قسمت نخست ماده ۱۵ قانون گمرک ارائه ندهد، نمی تواند استاد صاحب کالا را نپذیرد.

به عبارت دیگر استفاده از معیارهای چهارگانه ذیل ماده ۱۵ قانون گمرک وقتی قابل توجیه است که گمرک به استناد دلایل و مدارک قابل قبول (قطعا قابل قبول بودن به وسیله صاحب کالا مورد نظر است) اسناد تسلیمی صاحب کالا وارد نماید.

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

ج) ۲. دلایل یا مستنداتی که صاحب کالا برای اثبات ارزش اظهار شده دارد

صاحب کالا با اطمینان از اینکه خرید کالا در شرایط متعارف بدون هرگونه سازشی با فروشنده دایر به فاکتورسازی (درج ارزش هایی به انتخاب خریدار در سیاهه) معامله شده است، در درستی اسناد تسلیمی خود مصر بوده و به استناد:

  •  ماده ۱۴ قانون در خصوص تعیین ارزش کالای ورودی از روی سیاهه خرید تسلیمی صاحب کالا به گمرک، و :
  • الزام گمرک به پذیرش ارزش مندرج در اسناد تسلیمی صاحب کالا، مادامی که دلایل با مدارک قابل قبولی از طرف گمرک در رد سیاهه خرید ارائه نشده باشد.
  • مردود دانستن سوابق ترخیص که گمرک ارائه نموده و کالای مورد استناد ساخت کشور مبدأیی غیر از کشور مبدأ کالای ورودی است. نظر گمرک را نمی پذیرد.

ج) ۳. نظریه کارشناسی راجع به ارزش گذاری گمرک

1. اقدام گمرک به سبب ایراد در ارائه اسناد و مدارک بی ارتباط با آنچه در ذیل ماده ۱۵ قانون گمرک (بندهای «الف» و «ب») توصیه شده، مردود است. کالای ساخت دو کشور برخلاف آنچه به موجب بند «ب» از جزء ۱ ذیل ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی قانون گمرک آمده است، چون متکای قانونی ندارد، قابل مقایسه نیستند) و مصوبات هیأت وزیران نمی تواند برخلاف آن باشد.

۲. چنانچه گمرک بسته به اصالت سیاهه خرید تسلیمی تردید دارد، مجاز است که از صاحب کالا بخواهد سیاهه کنسولی ارائه دهد.

ج) ۴. نظریه قطعی گمرک ایران چه خواهد بود

در صورت پذیرش اسناد تسلیمی صاحب کالا با توجه به مواردی که در بندهای ج۱، ج۲ و ج)۳ گفته شد یا اگر موضوع به گمرک ایران برای تصمیم گیری ارجاع گردید و نظر صاحب کالا قبول شد، نتیجه این تصمیم گیری ها می شود نظر قطعی گمرک و برخلاف این فرآیند، چنانچه کار به کمیسیون های رسیدگی به اختلافات گمرکی یا تجدید نظر گمرک ختم شود، نظریه قطعی که حسب مورد از سوی هر یک از کمیسیون های مذکور صادر کردد، همانا نظریه قطعی گمرک محسوب می شود.

جمع بندی:

  1. اگر نظریه قطعی گمرک ایران، منطبق با اظهار صاحب کالا باشد، اختلاف بین گمرک و صاحب کالا وجود نخواهد داشت.
  2. در صورتی که نظریه قطعی گمرک ایران برخلاف خواست صاحب کالا باشد، در هر حال طبق نظریه اقدام خواهد شد و صاحب کالا ملزم به پرداخت مابه التفاوت و حتی جریمه تخلفات گمرکی می باشد.
  3.  البته حق خواهد داشت طبق مدلول تبصره ۴ ماده ۱۴۶ قانون گمرک در مهلت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ رأی قطعی کمیسیون ها اگر از نظر شکلی آرای صادره را درست نمی داند، به دیوان عدالت اداری شکایت نماید.

ج) ۵. رأی دیوان عدالت اداری چه خواهد بود؟

طرح دعوی در دیوان عدلت اداری از سوی صاحب کالا با توجه به ایراداتی که به رأی کمیسیون تجدید نظر وارد می کند، یعنی مقایسه کالای وارده که ساخت کشور است با کالایی که کشور مبدأ آن کشور B می باشد، به احتمال زیاد به نقض رأی صادره از این لحاظ منجر می شود، زیرا طبق مندرجات بندهای «الف» و «ب» ذیل ماده ۱۵ قانون گمرک، شرط مقایسه علاوه بر اینکه باید کالای مثل یا مشابه و همزمان باشد، وحدت در کشور مبدأ است و آیین نامه اجرایی قانون گمرک نمی تواند ناقض آن باشد

واردات ورق استیل و ترخیص کالا

واردات ورق استیل و ترخیص کالا

با افزایش تجارت بین المللی روز به روز روند صادرات و واردات افزایش یافته است. همان گونه که می دانیم روزانه میلیاردها دلار و صدها هزار تن کالا در حال ورود و خروج از مرزهای گمرک کشور ایران می باشد. این کالاها بسیار متنوع بوده و بنا به نیاز بازارهای جامعه وارد کشور می شود. جالب است بدانید که  ورق استیل یکی از کالاهایی است که کاربرد بسیار فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع دریایی، ساخت و ساز، لوازم خانگی و صنایع شیمیایی و تولید ماشین آلات دارد .

ورق استیل

ورق های استیل به خصوص استنلس استیل به دلیل خواص ضد زنگ زدگی و ضد اسیدی ، جذابیت و دوام بالا  جزو محبوب ترین و پرکاربردترین مواد اولیه فولادی می باشند. همچنین به جرات می توان گفت که قیمت ورق استیل نسبت به عمر طولانی و ظاهر زیبایش کاملا منطقی و به صرفه می باشد. این ورق ها در برابر دماهای بسیار بالا و بسیار پایین مقاوم بوده و به راحتی شکل پذیرند به همین دلیل در صنایع آسانسور سازی و اتومبیل سازی کاربرد فراوانی دارند.

[caption id="attachment_235" align="aligncenter" width="300"]واردات ورق استیل ترخیص کالا واردات ورق استیل ترخیص کالا[/caption]

واردات ورق استیل و ترخیص کالا از جمله کالاهای وارداتی می باشد که به صورت سرد نورد و گرم نورد از طریق واردات از چین و خرید از چین و واردات از تایوان ، واردات از هند، امارات متحده و واردات از کره به ایران وارد می شود. البته در سال های گذشته شاهد واردات ورق استیل از طریق خرید از ایتالیا و واردات از ترکیه نیز بوده ایم ولی بر اساس اطلاعات به دست آمده از اتاق بازرگانی کشور در سال 94 از این دو کشور واردات ورق استیل صورت نگرفته است. به طور کلی استیل آلیاژی از آهن است که درصد عناصر کروم و نیکل آن بیش تر از سایر عناصر تشکیل دهنده اش می باشد.

هنگامی که میزان کروم فولاد بیش از پنج دهم درصد باشد به آن استنلس استیل یا استیل ضد زنگ گفته می شود. ورق های استیل در انواع مختلفی مانند مات، براق، طرح دار، روکش دار، ضد اسید، نسوز و خش دار تولید می شوند. از آن جایی که در سال های اخیر از ورق های استیل استفاده فراوانی می شود در نتیجه شرکتهای بازرگانی واردات و صادرات  بسیاری به فکر واردات آن از سایر کشورها افتاده اند به صورتی که در سال 93  بیش از 161 میلیون دلار ورق استیل وارد کشور شده است. طبق آمار ارائه شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1393 بیش ترین مقدار واردات ورق استیل از چین بوده است به صورتی که بیش از 70 هزار تن ورق استیل سرد نورد شده از گمرک ترخیص شده است.

ورق استیل از دیر باز کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف داشته است این طیف وسیع از جلوه های زیبا در نمای ساختمان ها و برج ها گرفته تا گرده های استیل مورد استفاده برای تولید ظروف آشپزخانه را شامل می گردد. امروزه متداول است که صنعت گران کشور برای تامین این ماده اولیه برای تولید ماشین آلات ، دستگاه ها و لوازم منزل و آشپزخانه به واردات استیل از چین ، تایوان و دیگر کشور ها مبادرت نمایند.

در همین راستا باید به این نکته اشاره کرد که ورق های استیل دارای ضخامت های گوناگونی هستند این ضخامت از چهار صدم میلی متر تا 20 میلی متر متغیر می باشد و در گمرک بر اساس نوع و ضخامت ورق استیل تعرفه بندی می شود در نتیجه ترخیص کار باید به این اصول اشراف کامل داشته باشد و تشریفات گمرکی را بر اساس قوانین انجام دهد. به همین دلیل است که شرکتهای بازرگانی واردات و صادرات و  ترخیص کالا همانند شرکت بازرگانی ترخیص کارا به صورت حرفه ای در زمینه ترخیص ورق استیل و خدمات بازرگانی ورق استیل فعالیت می نمایند تا در کم ترین زمان بتوانند ترخیص کالا از گمرک را انجام داده و رضایت شرکت های واردات و صادرات و صاحبان کالا را جلب نمایند.

ورق های استیل به صورت رول و یا تخت (شیت) در کانتینرهای 20 فوتی از طریق حمل و نقل دریایی یا زمینی می تواند وارد گمرک های ایران شود و در آن جا مورد بازرسی قرار گیرد و توسط شرکت های ترخیص کالا یا کارگزاری گمرک ترخیص گردد.

در گمرک برای هر کالایی کد تعرفه ای وجود دارد و همان گونه که بیان شد ورق های استیل از لحاظ ضخامت، نوع و نحوه حمل دارای تنوع هستند، بنابراین کد تعرفه ورق استیل از 7219 تا 7220 می باشد. با توجه به این نکات و ریزه کاری ها ، ترخیص کار می بایست اطلاعات صحیح و دقیق در رابطه با ورق استیل و کد تعرفه داشته باشد تا هنگام ترخیص کالا در گمرک با مشکل مواجه نشود.

اهمیت ترخیص کالا از گمرک و نقش گمرک از جنبه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تامین سلامت جامعه و تاثیر آن بر شرکت های ترخیص کار

[caption id="attachment_3183" align="aligncenter" width="700"]اهمیت ترخیص کالا از گمرک و نقش گمرک از جنبه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تامین سلامت جامعه و تاثیر آن بر شرکت های ترخیص کار اهمیت ترخیص کالا از گمرک و نقش گمرک از جنبه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تامین سلامت جامعه و تاثیر آن بر شرکت های ترخیص کار[/caption]

اهمیت ترخیص کالا از گمرک و نقش گمرک از جنبه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تامین سلامت جامعه و تاثیر آن بر شرکت های ترخیص کار

گمرک نهادی ضروری برای کشور جهت تأمین در آمد، تسهیل تجارت و صیانت از جامعه محسوب می شود. این سازمان امور مربوط به جابجایی کالا و مسافر را در سطح بین المللی مدیریت می کند. دولت ها جهت به اجرا در آوردن مناسب برنامه ها و سیاست های مالی، اقتصادی و اجتماعی خود نیازمند سازمان گمرکی کارامد و مؤثر می باشند. از این جهت فعالیت های گمرک به طور سنتی در راستای اهداف زیر تعریف می شود
- اخذ حقوق و عوارض گمرکی

- حفاظت از سلامت و بهداشت جامعه

- حمایت از صنایع و تولیدات داخلی

- حفاظت های زیست محیطی (حفظ گونه های کمیاب)

- اعمال قوانین و مقررات تجارت خارجی

- مشارکت در سیاستگذاری های تجاری

- ارائه تسهیلات تجاری

- حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی

- مبارزه با قاچاق و تخلفات گمرکی

- تهیه و ارائه آمار بازرگانی خارجی

- حمایت از مخترعان و مبتکران (اجرای حقوق مالکیت فکری)

- مبارزه با پولشویی

- مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته فراملیتی

- اجرای کنوانسیون های بین المللی

- مشارکت در همکاری های منطقه ای و بین المللی

گمرک علاوه بر اهمیت و نقشی که از جنبه های مالی و اقتصادی دارد، در زمینه های مختلف سیاسی ، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی نیز دارای نقش و اهمیت قابل توجهی می باشد. با توجه به اثرات متقابل روابط بازرگانی و روابط سیاسی بین کشورها، نقش گمرک در ایجاد ارتباطات بازرگانی و اعمال محدودیت ها و ترجیحات تعرفه ای یا تشویق مبادلات تجاری با کشورهای خاص با توجه به ملاحظات و مناسبات سیاسی یا وجود علایق و ایدئولوژی های خاص، مشخص می گردد.

وظایف ذیل، نقش گمرک و اهمیت ترخیص کالا از گمرک را از جنبه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی یا تامین سلامت جامعه تبیین می نماید.

- اعمال مقررات مربوط به واردات کالا یا صادرات کالا، در راستای حفظ اعتقادات، شئون و اخلاق جامعه.

- اجرای مقررات استاندارد، حفاظت جامعه در مقابل کالاهای حاوی مواد پرتوزا، آلوده، خطرناک و زیان آور، و رعایت ضوابط بهداشتی و دارویی.

- مقابله و کشف کالاهای قاچاق و جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه شرعی و قانونی به منظور حفظ جامعه در مقابل تهاجمات فرهنگی.

- اجرای مقررات مربوط به حفظ حقوق مالکیت فکری، حفظ حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از اغفال مردم در مقابل ورود کالاهای تقلبی و غیراصلی.

- حفاظت از جامعه در مقابل ورود یا صدور آلاینده های محیط زیست، مواد مخرب لایه ازن و ... .

- مقابله با جرایم سازمان یافته بین المللی ازطریق همکاری با سازمان ها و نهادهای ذیربط ملی و بین المللی نظیر CEN و RILO  اینترپول (پلیس بین الملل).

نقش جدید گمرک و شرکت های ترخیص کار در دنیای معاصر

امروزه وظایف و ماموریت های گمرکات کشورها بسیار فراتر از وظایفی نظیرتامین درآمد و  حمایت از صنایع و تولیدات داخلی بوده و طیف وسیعی از الزامات ملی و بین المللی را در رابطه با مبادلات بین المللی و تجارت خارجی شامل می شود. الزامات ملی و بین المللی در جهت حفاظت از جامعه در مقابل کالاها و مواد زیان آور، خطرناک و پرتوزا، حفاظت های فرهنگی، زیست محیطی، بهداشتی، استاندارد و حفظ سلامت اقتصادی و تجارت قانونمند ازطریق مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر و همچنین کمک به تحقق اهداف دولت ها در جهت مبارزه با تروریسم بین المللی، پولشویی و مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی و سایر اهداف توسعه ملی، از جمله مسائلی است که امروزه در ارتباط با وظایف و ماموریت های سازمانی  گمرکات کشورها قرار گرفته است. اینگونه الزامات با توجه به روند توسعه کشورها و تحولات ملی و بین المللی، حسب مورد اولویت و اهمیتی حیاتی یافته و وظایف و ماموریت های گمرکات، نظیر کسب درآمد برای خزانه را تحت الشعاع خود قرار داده اند.

تغییرات مداوم در محیط پیرامونی گمرک، از جمله رشد سریع تجارت جهانی، سبب شده که فرایند سنتی در تجارت بین المللی کارایی خود را به تدریج از دست داده و استفاده از علوم و فناوری های جدید در مدیریت گمرک و بازرگانی خارجی، در کلیه کشورها مورد توجه قرار گیرد.

امروزه بیش از هر زمان دیگری گمرک به عنوان مهمترین سازمان ناظر در زنجیره تجارت در کانون توجهات سازمان ها و موسسات بین المللی متعددی نظیر سازمان تجارت جهانی، کنفرانس توسعه و تجارت ملل متحد ( UNCTAD )، سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (OECD) ، اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) ، اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای (IRU  ) و غیره قرار دارد و سازمان های متعدد منطقه ای و گروه بندی های  اقتصادی همچون اتحادیه اروپا، اتحادیه ملل آسیای جنوب شرقی ( ASEAN )، اکو و امثالهم به اهمیت و نقش گمرک و الزامات رویه های گمرکی در تجارت بین المللی و اقتصادی بین الملل توجه نشان می دهند.
در سطح ملی نیز علاوه بر وزارتخانه ها و سازمان های سیاست گذار در بازرگانی خارجی، سندیکاها و انجمن های صنفی حمل و نقل، حق العمل کاران گمرکی، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، صاحبان صنایع، جوامع تجاری و مؤسسات حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی به مقررات و الزامات گمرکی در مبادلات بین المللی حساس بوده و لا دقت به آن توجه دارند.

سازمان جهانی  گمرک (WCO )که گمرک ایران از اعضای موثر و عضو کمیسیون خط مشی آن است، ساده سازی و هماهنگ سازی رویه ها و خودکارسازی عملیات گمرکی شامل مبادله الکترونیکی داده ها (EDI ) را به عنوان اولویت کاری گمرکات اعلام نموده است.

در سال های اخیر، سازمان های بین المللی، از جمله سازمان تجارت جهانی همواره بر ایجاد تسهیلات تجاری و کاهش موانع گمرکی (اعم از تعرفه ای و غیر تعرفه ای) تاکید نموده اند. اما با حادثه 11 سپتامبر ۲۰۰۱ و پس از اجلاس سازمان تجارت جهانی در دوحه، فصل جدیدی در تجارت بین المللی و کنترل های گمرکی به وجود آمد که با قبل از آن تفاوت زیادی داشت. دولت ها و سازمان های بین المللی توجه خود را به مساعدت هایی که گمرگات کشورها می  توانند در جهت حمایت از جامعه در مقابل تهدیدات فراملی بنمایند، معطوف نمودند. لذا از این برهه به بعد بود که حصول همزمان به دو هدف متضاد، یعنی از یک سو ایجاد تسهیلات و از سوی دیگر اعمال کنترل های مرزی جهت حصول اطمینان از امنیت تجارت در سرلوحه  ماموریت ها و وظایف گمرکات کشورها قرار گرفت.

از بعد داخلی نیز لزوم حمایت از تجارت قانونمند و حفاظت از مرزهای اقتصادی کشور ازطریق اعمال همزمان دو هدف متضاد فوق، یعنی ایجاد تسهیلات گمرکی و درعین حال اعمال  کنترل های قانونی و بازدارنده جهت جلوگیری از قاچاق و تخلفات گمرکی و حمایت از مصرف کنندگان از طریق ممانعت از ورود کالاهای خطرناک، زیان آور، تقلبی، آلوده کننده محیط زیست و حفاظت از امنیت جامعه در مقابل جرایم سازمان یافته فراملی، بیش از هر زمانی احساس می شود.

گمرک جمهوری اسلامی ایران با درک عمیق از شرایط حساس کنونی، با توجه به انتظاراتی که نظام، دولت و جامعه از سازمان گمرک در جهت توسعه تجارت و سرمایه گذاری، کسب درآمد برای خزانه، اجرای سیاست های بازرگانی خارجی و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان دارند، ضمن انجام مطالعه اساسی و همه جانبه درجهت شناسایی اهداف راهبردی خود که دربرگیرنده منافع ملی در شرایط کنونی و آینده محیطى گمرک باشد، چشم انداز 20 ساله، سیاست های کلی نظام و برنامه پنج ساله چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را به عنوان بستر و زمینه جهت پویش راه آینده، مدنظر قرار داده است.

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست
شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

شرایط موجود جهانی نقش های جدیدی برای گمرکی آفریده و گمرکات کارامد کشورها ملزم به ایفای نقشهای جدید هستند. مهم ترین این نقش ها به شرح زیر میباشد:

الف - حفاظت از جامعه

حفاظت از جامعه ازطریقی اقدامات زیر امکان پذیر است:

  • جلوگیری از ورود مواد غذایی ناسالم و مضر به حال جامعه.
  • جلوگیری از ورود داروهای غیر استاندارد و مضر به حال جامعه.
  • جلوگیری از ورود کالاهای زیر استاندارد که مصرف آنها برای جامعه خطرناک است.
  • جلوگیری از ورود مواد مخدر و پیش ماده های آن.
  • جلوگیری از ورود مشروبات الکلى.
  • جلوگیری از ورود نشریات مخرب در اخلاق جامعه.
  • جلوگیری از ورود فیلم های ضداخلاقی.
  • جلوگیری از ورود سموم دفع آفات نباتی دارای آثار مضر به سلامت مردم.
  • جلوگیری از ورود غیر مجاز سلاح، مهمات، مواد منفجره مضر به امنیت جامعه.

ب ـ حفاظت محیط زیست

امر حفاظت از زیست بوم کشور از طریق فعالیت های ذیل قابل حصول است:

  • جلوگیری از ورود کالاهای حاوی گازهای مضر برای لایه ازون.
  • جلوگیری از مواد آلوده آفات ورود کشاورزی به و بیمارهای گیاهی.
  • جلوگیری از ورود دام ها و احشام آلوده به بیماری ها.
  • جلوگیری از ورود وسایل نقلیه و سایر دستگاه های آلوده کننده محیط زیست.
  • جلوگیری از ورود مواد دارای آثار قانونی غیر قابل جبران برای محیط زیست.

ج - حفاظت تولیدات و صنایع کشور

  • با اعمال موانع تعرفه ای و یا غیر تعرفه ای بر کالاهای وارداتی مشابه و تولیدات صنعتی کشور که از صنایع نوپای کشور هنوز قدرت رقابت با محصولات خارجی را ندارند حمایت می کند.
  • با اعمال موانع غیر تعرفه ای از محصولات کشاورزی و دامی کشور حمایت می نماید.

د – توسعه تجارت قانونی در کشور

گمرک با اعمال قوانین ناظر بر تجارت خارجی کشور و مبارزه با قاچاق کالا، تجارت قانونی را در کشور رواج داده و با داد و ستدهای غیر مجاز کالا، پولشویی و تروریسم مبارزه می نماید.

هـ- جمع آوری اطلاعات

  • گمرک با جمع آوری آمار کالاهای وارده، صادره، ترانزیتی، ورود موقت، خروج موقت، مسافرین ورودی و خروجی، تجارت چمدانی، داد و ستد در بازارچه های مرزی، واردات از مناطق آزاد و.. اطلاعات مورد نیاز را جهت برنامه ریزی اقتصادی کشور و مجامع بین المللی و بخش خصوصی فراهم می کند.
  • با جمع آوری و تجزیه و تحلیل آمارهای مربوط به قاچاق، اطلاعات مناسبی برای مسئولین برنامه ریزی تجارت کشور جهت تجدید تصمیمات متخذه فراهم نظر در می آورد.
  • گمرک با تبادل اطلاعات با سایر مجامع بین المللی اطلاعات مناسبی از آن ها اخذ و متقابلاً اطلاعات مورد نیاز را ارائه می دهد.
  • برابر گزارش سازمان WTO و به لحاظ اهمیت محوری گمرک در جهان در آینده کلیه آمارهای جهانی با سیستم هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا (HS) و از طریق ردیف های تعرفه هر کالا اعلام خواهد شد. بدین ترتیب گمرک هرکشور معتبرترین و محوری ترین سازمان تجارت خارجی و تبادلات بین المللی خواهد بود.

و- تسهیل تجارت

نظر به اینکه کالاهای وارده به گمرک را مواد اولیه کارخانجات یا ماشین های تولیدی تشکیل می دهند، هرگونه توقف غیرعادی کالا در اماکن گمرکی باعث لطمه به تولید سرمایه گذاری در کشور شده و از طرف دیگر باعث افزایش قیمت تمام شده کالا خواهد شد، لذا گمرک با تسهیل تشریفات گمرکی و تسریع در ترخیص اینگونه کالاها موجب تسریع در روند رشد اقتصادی کشور، افزایش تولیدات کشور و کاهش آهنگ تورم میگردد.

نظر به اینکه اغلب کالاهای نهایی وارده را داروها، مواد غذایی و مواد مصرفی ضروری به کشور تشکیل میدهند، جل .گیری هرگونه توقف غیرعادی کالا در گمرک و ترخیص کالا  در کوتاه ترین زمان ممکن، از نایابی و افزایش بی رویه قیمت کالاها جلوگیری به عمل می آورد.

توصیه ها و پیشنهادهای کلیدی در راستای تکمیل طرح تحول در نظام گمرکی

بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و در چارچوب طرح آمایش سرزمین گمرک تعداد گمرکات کشور می بایست تا پایان این برنامه ۳۰ درصد کاهش یابند و مابقی گمرکات ساماندهی شوند. کاهش تعداد گمرکات کشور به منظور مجهز نمودن آنها و توزیع متناسب نیروی انسانی موجب اصلاح روند واردات کالا خواهد شد. این مهم طی سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ با کاهش تعداد گمرکات از ۱۶۷ گمرک به ۱۴۴ انجام گرفت. در صورت ادامه این روند با افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و استفاده مطلوب از ظرفیت ها و توانایی های گمرکات کشور توسعه و تسهیل تجارت را بیش از پیش خواهیم داشت.
اجرای دقیق و به موقع پروژه های استخراجی از طرح جامع گمرک نوین به عنوان نقشه راه گمرک ایران در سال های آتی می تواند گمرک را به جایگاه اصلی و واقعی خود در اقتصاد کشور ارتقاء دهد. بر اساس مطالعات جامعی که در سال های اخیر انجام شده است پروژه های نقشه راه گمرک نوین و بسته کاری هر پروژه به شرح جدول (۷) استخراج شده است.